Cuma, Mart 19

'Gördüğüme SevindiM' .)


Güneşin saçlarını gözüme gözüme çarpmasıyla uyandım bugün ve bünyeme hiçbir uyku sersemliği ilişmeden açıverdim gözümü aydınlığa.Güneşliği açıp da yatarım ben hep ve yeni taşındığım odam Bahar'ın uyanışını görmeye gayet müsait bir yerde.öyle ki dışarda capcanlı bir hayat başladığını gösterecek ve dürterek uyandıracak güneş burnumun dibinde gibi.
Tuhaftı..benzerlik taşımıyordu sanki daha önce yaşadığım günlerle ya da ben böylesini hatırlayamayacak kadar 'tam tersi'günler devirmiştim dünlere..O değil de başkaydı işte:)
Sanki yüzyıllık bir uykudan uyanmış gibi,ne vakit uyumuş olduğunu unutan..ve hatırladığı yakın geçmişte eksik yaşanan tüm huzur'ların toplamını içine sıkıştırmış gibi uyandım bu sabah.

Kuşlar kendi dillerinde bir şarkıyı mırıldanıyordu..öyle güzeldi ki..
Daha fazla dayanamayıp zıpladığım gibi kalktım..
Pencereyi açtım ve sabahın serinliğini doldurdum içime doya doya..içimde yıpranıp kirlenmiş tüm karbondioksiti de gerisingeriye gönderdim evrene..benim arındıramadıklarımı temizleyeceğine emin olduğum doğaya.
Durdum sokağı seyrettim uzun uzun..Kuşlar şarkılarına devam ediyordu..ilerde bir kedi yavrusu patilerini temizliyordu..etraf tertemizdi.
Gülümsedim..İçim serinledi biraz daha,huzurun tadına vardı bedenim..
Uzaktan bir simitçinin sesi duyuluyordu,kaldırımlara çarpıyordu çoğalarak..Sabah ilk dersten sonra yaptığım kahvaltıda sıcak demli bir çayın yanına yediğim gevrek simide özlem büyüttüm..

İnsanlar işlerine,öğrenciler okula yol almıştı çoktan..Herşey yolundaydı sanki Dünya'nın her yerinde ve ben o dünya'dan kafamı çıkarmış izliyordum onu.Sanki bugün hiçbir çocuk ağlamıyordu,kimse üzülmüyordu,sanki herkesin yüreğinde kuşların kanatları salınıyordu..
Kendime baktım uzaktan..Sanki yaşamayı biraz daha öğrenmişim gibi geldi'm.Gözünü değdirdiği yerleri rengarenk gören,etrafına anlam yüklemeden bakan,insanlardan beklentilerini en az'a indirgeyip kırgınlıklarını ve yorgunluklarını eksiklerini tamamlamaya harcamış bir surette..Sanki şimdi herşey yerli yerinde..
:)
Karşı apartmandaki teyze güneşliği sıyırdı,bir vosvos köşeyi döndü..2 çift kanat gökyüzünü yalarken odamın da bu temiz havayı solumasına izin vererek kaplumbağamın yanına gittim..çoktan uyanmıştı aynı parıltıyı gözlerinden yudumladım 'günaydın'lar diledik birbirimize:)kahvaltısını yaptı bir panik bir heyecan güneşe çıkardım onu da.
Yağmur taşları eskitmemiş yerine tertemiz bir gök bırakmıştı..
Ben çay suyunu koyarken radyoda Grup Gündoğarken çalıyordu 'Gördüğüme Sevindim'..
Durdum..gülümsemem genişledi..Gözümün gönlümün değidiği heryeri,herkesi,eksiklerimi,tamlarımı,dünü,bugünü,acıyı,sancıyı,yerini alan huzuru,seni,onu,herkesi ve hepsine doğan Güneş'i 'Gördüğüme SevindiM' !..


-Ebr-i Nisan-

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter