Pazartesi, Şubat 28

Faili Meçhul Kıyak! Harekâtı (=




Sevgili dostlaaar size bi'şiy diyceem ben! =)
(bilenleriniz vardır eminim çokça,lakin olsun belki bilmeyen vardır:))

Öhöm:) :P şimdi,

"Hadi bir oyun oynayalım!" diyor Fikir Atolyesi 'nin Tunç Kılınç'ı..tarih 27/02/2009.
Ben bu yazıyı okuyalı bir yıldan fazla oldu, o zaman  'Hayat GüzeLdiR' yok daha ortada.
Bu nasıl güzel bir şeydi anlatamam, nasıl heyecanlandığımı hissedebilirsiniz yazının sonunda daha iyi:)

İzlediniz mi bilmiyorum bir film vardır 'İyilik BuL İyilik Yap' diye..
Mimi Leder imzalı 2000 yılında vizyona giren filmde minik Trevor sosyal bilgiler öğretmeninin 'dünyayı değiştirmek için bir fikir üret ve gerçekleştir' konulu olarak verdiği ödevden harika bir proje çıkartıyordu..ve iyilik yapma harekâtı salgın gibi yayılıyordu..(harika bir filmdi izlemeyen varsa kesinlikle tavsiyemdir.))-diyerek ilk iyilik hareketimi yapabilirim sanırım:P-

Bu filmi izlerken de aynen bu yazıyı okurken olduğu kadar heyecanlanmıştım..
-Lakin belirtmekte yarar var,bu fikir bu filmden esinlenilmiş değildir;)-
Ve ben onca zaman sonra bu harika fikirle yeniden karşılaştım!
Yeniden heycanlandım!
Daha evvel olduğu gibi yarım kalmamalı dedim!
Herkes duymalı, bilmeli herkes!!(:

Bu hareket yayılmalı!
Lakin efendim dün yani fikrin çıktığı tarih -27 Şubat günü- artık Dünya FMK(Faili Meçhul Kıyak) Günü olarak kutlanmaya başlanmış bulunuyor,hayırlı uğurlu olsun;)

'Çok uzattın fikri duyalım' diyorsanız işte size fikir:)

"Ufak şeylerle insanları mutlu ederek mutlu olmak… Hem de anonim biri olarak!
Tanımadığımız birilerine ufak bir iyilik yapıyoruz ve o kişi bunu kimin yaptığını bilmiyor.
 Çıkar düşünmeksizin kıyak yapmak ve o kişinin mutlu olmasını sağlamaktan söz ediyorum." diyor Tunç Kılınç.

Şimdi efendim yukarda görmüş olduğunuz görsel bu fikir için kullanılan karttır.Kart bu oyunun en mühim unsurlarındandır.)
diyerek Tunç Bey'e sözü bırakıyorum tekrar;

"Kart oyunun bulaşıcılığı ve devamı için gerekli. [Bir de "aa bak birisi burada ne unutmuş" denmemesi için!] Kime, ne zaman, hangi şartlarda bir kıyak yapacağımız da zaten belli olmaz. O yüzden bunları kesip cüzdanda taşıyoruz :)

Şimdi ilk etapta aklıma gelen birkaç fikir:

•Köprü gişesinde arkadaki arabanın parasını vermek ve hızla uzaklaşmak. Gişe görevlisinden kartı arkadaki arabanın şöförüne vermesini rica ediyoruz.


•Yaz sıcağında kalabalık bir belediye otobüsünün içinde buz gibi bir kasa kolayı unutmak (kartlar kolalara iliştirilmiş.)


•Uzun yıllar bakımsız kalan bir mezarı temizlemek ve çiçek dikmek. Kartı mezara bırakıyoruz. Oradan geçen birilerinin belki dikkatini çeker.


•Karta ataçlanmış 10 TL’lik bir banknotu yolda düşürmek.


•Birinin posta kutusuna gelen elektrik veya su faturasını alıp, ödemek. Sonrasında faturayı makbuz ve kartla beraber posta kutusuna geri koymak.


•Haftalardır pis kalmış bir arabayı gece yıkamak ve sonrasında kartı sileceğe iliştirmek.


•Vapur iskelesinde veya metroda turnikelerden birinin üstüne karta ataçlanmış bir jeton bırakmak.


•Sipariş verdiğimiz (bir alana ikincisi bedava) pizzayı komşumuzun zilini çalarak kapısına bırakıp kaçmak (kart pizza kutusunun içinde.)


•Apartmanda kapı önlerine konan çöp torbalarını kapıcıdan önce toplamak ve kartı kapıcının oturduğu evin kapısının altından içeri atmak.


•Görme engelli bir kişiye, yolda ona etrafındakileri anlatarak yardımcı olmak. [Bunu Amelie filminde gördüm!] Kartı o kişinin cebine atıyoruz. Belki bir yakını bulup okur sonradan ona.


•Desteğe muhtaç (lösemili çocuklar gibi) bir derneğin kapısına sabaha karşı içi oyuncak dolu bir sandık bırakmak (kart sandığın içinde.)


•Otomat, ankösörlü telefon veya atari salonlarındaki oyunlara karta ataçlanmış bir jeton bırakmak.


•Bakımsız bir bahçeyi tertemiz yapıp ortasına iki çiçek dikmek ve kartı sonradan çiçeğe bağlamak.

Bu örnekleri çoğaltmak mümkün tabii ki. Siz de aklınıza gelenleri burada paylaşırsanız mutlu olurum.

Ben ilk kartları kesip cüzdanıma koydum. Gördükçe hatırlamak adına bile faydası olacak."

diyor fikir sahibi fikir atolyesinden...

Eee ne diyorsunuz harika bi'şiy bu değil mi:))

Eskiden daha çokmuş ya hani fırınlarda 'askıda 1 ekmek' vb. güzellikler..
O gün yiyecek ekmeği olmayan fırına gidip 'askıdan bir ekmek' dermiş..

Bunun detaylı düşünülmüş hali..

Hem faili meçhul olmak da sanırım bu işin en güzel hali..
Öyleyse diyorum ki ne duruyoruz!!
Yaşasın FMK Hareketii!!

Daha neler neler yapılabilir?? ;)
Siz ne dersiniz dostlar ?? =)


....


-Ebr-i Nisan-



10 yorum:

Kelebeğin Katibesi dedi ki...

çok sewımlı.. deneyeceğim inş...

Tazekahve dedi ki...

Ben de bayıldım bu fikre başka neler olabilir bi milyar tane vardır ama düşündükçe akla geliyor.Düşünücem ama :) Sevgiler :)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

deneyelim inşallah.)

ama fikir de üretelim, paylaşalım birbirimizle,aklımıza gelmeyen güzellikler çıkabilir;) =)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@ Sevgili Taze Kahve,
Değil mi ama nasıl güzel=)
Düşünelim haberdar edelim birbirimizi,ne güzel fikirler çıkacaktır kim bilir:)gerçekleştirelim inşallah.

sevgiler benden olsun.)

NüHa dedi ki...

Çok orijinal demek isterdim ama değil biz zaten böyle bir millettik bir zamanlar :)

Müşterisine istediğini vermeyip git yan komşumdan al diyebilecek kadar 'deliydik' hani (:

bu hareket bir parça bu erdemi akla getirebilir tebrik ediyorum fikir sahiplerini, çok insanca..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Evet Sevgili NüHa aynen öyle.)

Sanırım en çok da o hale dönme çabası bu bir nebze de olsa..
o zamanların hatırına, insan olmanın gerekliliği hatırına,bu erdemin yaşam bulması yeniden doğrularak..
adı ne olursa olsun..insanca birşeyler yapmak..

o yüzden bu denli heyecanlanıyor ya insan..

Mustafa Şentürk dedi ki...

O bakış açısını yeniden yakalayabilmek temennisiyle inş. :))

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

inşallah.)

NANİ dedi ki...

Sevgili Ebr-i Nisan,
ben de küçük bir kızken oynardım bu oyunu. Muzur bir çocuktum. O zamanlar iyilik yapmakdan çok, olay karşısında insanların tavır ve şaşkınlıklarını izlemek olurdu sevincim. Hatırlatman iyi oldu, teşekkürler. Şu an aklıma ilk gelen, bir ilkokul öğrencisinin ödevini yapmak ! Ödevin bitiş sayfasına da bu kartı bırakmak!
Ya da hergün yemek yapmaktan bıkmış bir ev hanımına 3 tencere yemek yapıp kapısına kartla bırakmak...
Sevgilerimle..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Sevgili nani; hoşgeldiniz demek istiyorum öncelikle;) renk kattınız.)

Harika fikirler bunlar:)
Ödev fikri çok farklı olmamakla birlikte benim de aklıma düşmüştü:)bir öğrenci yurdunun çalışma odasında tamamlamaya çalıştığı ödevi veya projeyi yaparken uyuyakalmış bir öğrenci arkadaşın ödevi tamamlanarak üzerine de bu kart bırakılsa nasıl makbule geçer hem de diye düşündüm:)
ve bu yemek işi de harika bir fikir:)uygulanmalı bu:)

benim aklıma bir de okuyup beğendiğimiz bir kitaba yahut dergiye bu kartlardan iliştirerek bir toplu taşıma aracında çaktımadan bırakmak geldi=)
veya güzel bir film cd si..
düşünelim..
aslında bir de çocuklara sormak lazım,eminim harika fikirler çıkacaktır..kimbilir çocukluğunuzda sizde nasıl güzel fikirlere imza attınız.)

ben teşekkür ediyorum,varlığınız ve güzel fikirleriniz için.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter