Cuma, Şubat 18

Tarihî MiM ! (:



Yeni ve güzel bir MiM'le sevgili Kalemin Secdesi tarafından mimlenmiş bulunduğumdan haberdar oldum an itibariyle ..Kendisine teşekkürlerimi iletiyorum öncelikle, zira konu gerçekten güzel bir konu.)

Eveeet sorulara geçecek olursak;

1. Kalbinizde ayrı bir yeri bulunan Osmanlı Sultan'ı hangisidir?

Benim için de II. Mehmet yani Fatih Sultan Mehmet'tir.
Henüz ilk tahta geçişi 12 yaşında olan sultanın zaferleri küçük yaşta kendisinde fazlasıyla mevcut bulunan hayal gücünden midir diye merak etmiyor değil insan..

Topkapı Sarayı Müzesi'nde bulunan lakin sergilenmeyen Fatih'in resim defteri aslında buna en büyük kanıt olabilecek olmasına rağmen,bize parlatılan konserve takımlarının gösterilmesinin daha mühim olduğunu savunan insanlarca  bu hayal gücünün sayfalarından mahrum bırakılıyoruz..
O ki Rumeli Hisarı'na imzasını atan Sultan..
Eserin yapımında kendisi bizzat çalışmıştır,zira imza ait olduğu elden çıkmalıdır.

Bilen vardır elbet lakin söylemek isterim; Hisar'ın şekli kufi yazısı ile Arapça Muhammed ismi şeklinde yapılmıştır.
II.Mehmet ilk taşı Peygamber Efendimizin doğum gününde koymuş, son taş ise Regaip Kandili'nde konmuştur.
Bu süre zarfı 132 gün olup; ebced hesabıyla Muhammed kelimesinin sayısıdır!.
Düşünebiliyor musunuz bu kadar ince düşünülmüş,hesaplanmış bir eser..

Karadan yürütülen gemileri söylemeye bile gerek yok..
Harika bir hayal gücü,muhteşem bir zeka ilk etapta sizi kendisine hayran bırakmaya yetiyor da artıyor bile..

2. Osmanlı Sultanlarını diğer kral ve idarecilerden ayıran en belirgin özellikler nelerdir?



Öncelikle adalet demek istiyorum ben de..Yokluğunda daha net anlaşıldığı üzre..

Halkın doğrudan doğruya şikayetlerini hükümdara sunabilmesi,bu doğrultuda da hükümdarın emriyle haksızlıkların giderilmesi.
Cuma namazına giderken,sefere çıkarken veya dönerken vs.hükümdarın direk dilek ve şikayetleri kabul ettiğine rastlarsınız tarihin tozlu sayfalarında..ve hepsi dikkate alınır..

Halkının çıkarları,güvenliği, refahı düşünülerek adım atılır her seferinde..
Ve o halk sultanına her daim sonsuz güven duyar..düşünsenize..

Ayrıca Sevgili Kalemin Secdesi'nin de belirttiği gibi ilme ve alime verilen değer..
Şimdi görmeye aşina olmadığımız pek çok özellik sayılabilir aslında..lakin bu kadarı bile kafi diyorum..

3. Osmanlı Devleti dendiğinde, aklınıza düşen ilk şey nedir?

Tabi ki 'adalet'..ilk akla düşen..


4. Osmanlı Devleti'ndeki bilim/din alimlerinden bir tane örnek vererek, hakkında üç özellik ya da bilgi veriniz.

Akşemseddin demek istiyorum ki böylelikle aynı zamanda 5.soruya da cevap vermiş oluyorum sanırım.)

Akşemseddin İstanbulu'un manevi fatihi olarak da anılan Osmanlı alimidir,II.Mehmet'in hocasıdır.
Gece gündüz demeden askerlere zafer müjdesi verip,onları teşvik ederek Fatih'in en büyük yardımcısı olmuştur.

Saçının ve sakalının ak olmasının yanısıra beyaz giyinmesinden ötürü de adına Akşemseddin denmiştir.

Ve Akşemseddin kendini tıp ilminde de yetiştirmiş, mikrop kavramını tanımlamıştır.
Yani Pasteur'ün teknik araçlarla 4 asır sonra varabileceği sonuca o 4 asır evvel vararak,dünyayı haberdar etmiştir.)


5.Osmanlı İmparatorluğu zamanında yaşamak ister miydiniz?
(diye sormak istiyorum..bilgiye dayalı olmasın bu sefer..)
O zamanı mı tercih ederdiniz,yoksa bugünü mü?peki neden?

(Arkadaşlar son soruyu cevaplandırdktan sonra o sorunun yerine kendi sorumuzu sorarak yönlendiriyorsunuz ;)

Eveeet sıra geldi MiM'lemeleree:) cevaplamayı dilerlerse bu MiM'i;

cherryblossom

Meyra

Tuğçe

dicle kiyisinda masal kentim

Perdeler Ötesi  'ne gönderiyorum..

Ayrıca cevaplamaktan keyif alacak herkese gelsin;)

Kolay gelsin efendim.)


-Ebr-i Nisan-

8 yorum:

tuğçe dedi ki...

'mim'lenmişlerin arasına beni de kattığın için teşekkür ederim... ilk mimim...gerçekten çok güzel ve anlamlı bir konu... en yakın zamanda cevaplayacağım inşallah :)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Rica ederim ;)
en yakın zamanda okumak dileğiyle o zaman sevgili Tuğçe;)
sevgiler..

... dedi ki...

Çok teşekkür ederim cevapladığın için muhterem...

Çok güzel cevaplardı, mimlediğim herkesten güzel cevaplar alıyorum. Eksik olmayasınız cümleten...

Selametle...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Ben teşekkür ediyorum, güzel bir MiM'di.

sağlıcakla..

cherryblossom dedi ki...

sevgili Ebr-i Nisan,

cok güzel ve ici dolu bir mim gercekten.. mimlendigime de ayrica memnun oldum.. ancak bu memnuniyetin yerini hüzne birakmasi pek de uzun sürmedi.. zira benim tarih bilgim fazla degil.. ilgi duymaya da yeni yeni basladigimi söyleyebilirim..
o yüzden maalesef mim'e cevap veremeyecegim, ama senin yazini zevkle okudum.. özellikle rumeli hisari ile ilgili anlattiklarindan hic haberdar degildim.. hayran kaldim tek kelimeyle..
muhabbet ile..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum sevgili cherryblossom..

Rumeli Hisarı ile ilgili satırları okurken Sunay Akın'ın Ay Hırsızı kitabından, ben de hayran kalarak gezdirmiştim gözlerimi..(ki tavsiye ederim bu kitabı da.)
oysa tarih diye bize öğrettikleri upuzuuun maddelerden,sayısız tarihten ibaretti..
bu yüzden tarih açlığımı hep ayrıntılarıyla gideriyorum..
bakmayın tarihi severim ama yeni yeni yürütüyorum..yeni öğreniyorum bile sayabilirsiniz;bildik tarih kitaplarının dışına çıkarak..

ve bu mim hep burda olacak, dilerseniz dilediğinizde cevapları hep bekliyor olacak,)
benim de zevkle okuyacağımdan emin olabilirsiniz.)
tekrar sağolunuz,bilgilendirme inceliğiniz için de ayrıca.)
muhabbetle..(.

cherryblossom dedi ki...

kitabi kitapyurdu sepetime hemen ekleyecegim :)

mim de ne kadar bekler bilmiyorum ama, insaallah onu cevaplayacak kivama gelecegim :)

cok sevgiler, hayirli cumalar!

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Kitabı beğeneceğinizi umuyorum içinde çok kıymetli ayrıntılar var:)
dediğim gibi hep burda olacak ne zaman dilerseniz.)

ve teşekkür ediyorum henüz açtım bilgisayarı biraz geç olacak ama size de hayırlı cumalar dilerim;)dua ile..

çok çok sevgiler.))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter