Pazar, Şubat 27

'Bir tatlı huzuur aLmaya geldiim (= ' **MiM**

Sevgili Saadet'cim tarafından yeni bir MiM'le buluşturuldum.) Çok teşekkür ediyorum çok;)
Tuhaf bir şekilde hayata karışmış gibi hissediyorum kendimi..hep akıntıya karşı 'ararken' akıntı yönünde 'bulmuş' gibi..ve akıntıya karşı aramasaydım bulamazdım diyorum içimden defalarca..ve bilerek..

Herşeyin bir anlamı olmalı/ydı tabii..herşeyin bir anlamı vardı..ve var..
Ondandır bu güzel mim konusunu girişinden alıyor..bana gelişinden..hiç haberim yokken hem de..

Konusu nedir diye sorarsanız;' Huzur nedir?
En huzurlu olduğunuz an'a gelene kadar nelerden geçtiniz?' diyor canım Saadet..

Huzur diyor..Durup düşünmeye gerek kalmıyor..öyle bir zaman ki bu sesin gelişi..
Fısıldanıyor kulaklarıma her yönden..ne yana baksam görüyorum işte..
Huzur; artık bana AşK'ın Huzuru'nda başlıyor..
Her yana sevgiyle bakmak başkaymış, aşk'la bakmak başka..
Bunu keşfettiğimden beri içimdeki huzurun tarifi yok..
Daha evvel gördüğüm anlamı, aşk'la daha keskin bir hal alıyor..
Deseniz ki 'bana huzurun resmini yapabilir misin abidin?'=)
'Neden olmasın' derim, gözümün gördüğünce pek tabii ;))

Yine aşk deyip başlamalı..

O'nu bulmuş olmak, Aşk'tan öncesi ve Aşk'tan sonrasının görüldüğü yerde durmak,kapısını açmak..belki henüz acemiliğinde bile olmamak evet..
Ama bir dünya karışıklığın yerli yerine oturması ne büyük huzur bilseniz..hepimize olsun inşallah hepimize..
Sonra o bakışla tekrar bakmak dünyaya..
Huzur ki önce 'an'dır ya..o 'an' da hangi resim çiziliyorsa gözde,yürekte insan huzur denen kelimeyi getirip tam ortasına kurar bu resmin..
Adı en çok mutlulukla anılır; zira mutluluk huzurun kankardeşidir..
**
Kabus görmeden, zır zır çalan saatin sesini duymadan bazen, sırf gözüme güneş kaçtı diye uyanılan sabah uykusudur örneğin..uyandığımda pencerenin diğer tarafından başlarını eğip perdenin altından içeri bakmaya çalışan 2 adet kumru:) -yaşanmıştır:)-
Mutfaktan yayılan kızarmış ekmek kokusu..ve demlenmiş çay(: (ah o çayın bir de sobada demlenirken çıkardığı koku olsa:) )
Dip köşe yapılmış bir temizliğin kokusu sonra, o yorgunluğun üzerine içilen 2 şekerli(!) kahve:)
Yeni alınmış bir kitabın halime şifa satırlarıyla buluşmak..
Dışarda yağan yağmuru, aralık duran pencereden dinlemek, yağmurun toprağı öperken yaydığı toprak kokusunu çekmek ciğerlerime derin derin..
Ve o yağmurda dışarda olabilmek kimi zaman da:) kaçmadan, koşmadan, saçak altına sığınmadan, başımı gökyüzüne çevirip yavaş yavaş yürüken, yüzümden rahmetin okşaması..

Bir su birikintisinden su içmeye çalışan güvercinin kafası gördüğüm:)
İçinde olduğum bir belediye otobüsünde veya dolmuşta sevdiğim bir şarkının çalması..
Emek verilen bir işin sonundaki başarının coşkusu,sevdiklerimle paylaşılan..aynı şekilde onların coşkusunun içinde paylaşan olabilmek..
Aradığım birşeyi yerinde bulmak bazen de:)
Sevdiklerimin mutlu yüzü uzun zaman sonra gördüğüm..
Aradan geçen zamana ve kilometrelerin yorgunluğuna inat ilk günkü tazeliğinde durduğuna şükrettiğim dostluklarım..
Kar yağan bir gecede bir sokak dolusu yaşlı çocuk, kar topu oynayan:)
Güzel bir filmin ortasında çalmayan telefon:)ve o filmi en az iki kişi izlemek patlamış mısır ve bir fincan kahve eşliğinde:)
Gün ortasında, akşam sevdiğim dizinin olduğunu anımsamak:)
Burnumdan yeniden nefes alabildiğimi farkettiğim gribal enfeksiyon günleri:)
Hastalıktan sonra sıhhati, ayrılıktan sonra vuslatı gören gözlerim..
Karanfilli, tarçınlı ve zencefilli kurabiye kokusu yayılan mutfaktan..
İçinden kitap ve kahve kokusu taşan dükkanlar,geçtiğim..
Gözlerimizin aynı baktığı insanlarla buluşabilmek her kıyıda..buluşturulmuş olduğumuzun farkında durmak..

İçimdekileri kağıtla buluşturabilmek..
Bir çocuğun gülümseyen yüzüne denk getirmek gözlerimi..ya da sevimli bir ninenin,dedenin:)
Yaşlarına rağmen kendi işlerini yapabilecek sıhhatte olabilen tontonları insanlığın..
Kendine yetebilen, yılmadan, yorulmadan, iyiyi savunan,işini en güzel şekilde icra ettiğini gördüğüm insan evlatları..
Sevginin yaşadığını gördüğüm gözler..
Dedemin geldiğimi mutfak penceresinden gördükten sonra oynayarak kapıya çıkması=)
Anneannemin 'anneannen olmam!' tehditleriyle elime sıkıştırdığı harçlıklar,şekerler çikolatalar,yazmalar,çeşit çeşit oyalar vs..(:

Çocukluğumuzdan konuşmak:) Zamanı konserveleyebilmenin mutluluğu..
Kötülükten çok iyilikle buluşması kalplerin, gözlerin, dillerin..
Anlayabilmek, anlaşılabilmek..

Bir insana uzanan bir el olabilmek..ya da uzanan bir el ihtiyaç duyduğumda..
Başımı yaslayabildiğim bir omuz suskunluğumda..
Sessizliğin konuştuğunu bilen dostlarla oturup uzakları seyredebilmek..
Umut edebiliyor olmak..
Okur yazar olmanın mutluluğu..
Görebilmenin, duyabilmenin, kokluyor, hissedebiliyor,yürüyebiliyor, gülebiliyor, konuşabiliyor,düşünebiliyor olmanın farkına varmak zaman zaman..(her zaman olmalı esasen..)
Bazen kesilen elektrik.. mum ışığını görebilmek yeniden, hem de ailece:)
Ve o kesintinin tüm mahalleye armağan ettiği sessizlik..o sessizliğin kardeşimin gitarı ve sesiyle süslendiği zamanları..
Posta kutusundaki mektup..
Uzun bir günün en güneşli hali..
Baharın gelişi..
Sevdiklerimle dolu kalabalık bir piknik..
Dünyanın döndüğünü bilmek bazen de..
Yaşıyoruz şükür diyebilmek..
İnanıyorum çok çok şükür diyebilmek..'inanlardan' olmanın mutluluğunu duyabilmek..
Ve başında da sonunda da bir duanın huzurunda olabilmek her 'an'da huzuru verenden istemek yalnızca..
Dua kapısına varabilmek.."O kapıya çağırıldıysan duan kabul olacaktır" sesini duyabilmek..
Canımın yandığında, o can acısından sıyrılıp unutulmadığımın farkına varabilmek..ve şükredip sevinebilmek..
Merkez Efendi'nin dediği gibi Firarperest'te de; 'herşeyin zaten dengede ve ahenkte olduğunu,herşeyin merkezinde olduğunu' kavrayabilmek..
**
Bir de En huzurlu olduğunuz 'an'a gelene kadar nelerden geçtiniz? demiş Saadetcim..
Diyebilirim ki herşeyi zıttında görerek..herşeyi zıttıyla görerek..
yaşayarak, yorularak..en sonunda ne istediğimi bilerek..
önce 'istemek' gerekmiş meğer ne istediğini bilerek istemek..
**
Yine uzattım değil mi:P
Lakin kimbilir daha neler neler var şimdi şu saatte gözümde resmini çizemediğim..
Aklıma geldikçe sıraladığım şu satırların arkasına saklanmış nice huzurlu vakitleri ömrümün..olsun sizlerin kelamıyla tamamlanacaktır ya..hem biliyoruz öyle değil mi;)

Bir tatlı huzur alıyorum:)
Bu güzel mim için de tekrar teşekkürlerimi iletiyorum.)

Ve aynı konuyla MiM'liyorum;
Beyaz Lale
Kalemin Secdesi
Kutlu Melodi
Meçhul Kelebek
Kitap Delisi Gizem
Zuzu*

vee aslında tüm misafirlerim de demek istiyorum MiM'lendiniz efendim;)

Sağlıcakla..
Hayırlı Sabahlaar;)

-Ebr-i Nisan-

22 yorum:

... dedi ki...

Güzel bir yazı olmuş, her zamanki gibi. Allah razı olsun, kalemine bereket.

nghnca dedi ki...

gerçekten güzel...

kutlu melodi dedi ki...

Bir de bilmediğim bir şey söylesene be şaşırayım !!! :P
Bu yazıyı beraber yazmalıymışız daha neler çıkardı kim bilir :P
Böyle hepsini gözümde canlandırdım benden izler de buldum hani :)
İşte bu en güzeli :))
Mimin konusu şahaneymiş bende yazmaya çalışıcam en kısa zamanda.
Görüşmek üzre :Pp

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@Kalemin Secdesi; çok teşekkür ediyorum Allah cümlemizden razı olsun inşallah..
Sizin kelamınız çok çok daha güzel olacaktır eminim..hepimizin kalemine, kelamına bereket olsun..
sağlıcakla..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@ Sevgili nghnca; öncelikle hoşgeldiniz demek istiyorum..
ve teşekkür ediyorum kelamınızı esirmediğiniz için;)
sevgilerimle..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@Kutlu Melodii'm :)
Senin bilmediğin ne söleyebilirim ki sen bensin,beni benden iyi bilirsin çoğu zaman:)
birkaç yıl haberleşmezsek ancak bilmediğin birşeyler çıkabilir:P
Gerçi ben de bu cümleleri defalarca tekrarladım Hayat GüzeLdiR'e ona da hiç yabancı değil;birkaç uafk gibi görünen ayrıntı dışında.)ama o da inşallah çok yakında:)

Teşekkür ediyorum kuzum, kesinlikle daha neler çıkar,hele de beraber yazsak diğmi:))Amanın bu yazı bitmezdi=)
Lakiin devamını senin cümlelerinin sesinden bekliyorum;)
sabırsızlıkla;)

kutlu melodi dedi ki...

Neyse ki devam edecek cümlelerin :))

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:))) neyse ki.)

Kelebeğin Katibesi dedi ki...

öyle bir blog ki "hayat güzeldir" her yazısı heyecanla beklenir. öyle güzel anlatırki hisleri, insanı huzura sevdirir. okurken huzur benı sevdı ve ruhumu kapladı.
teşekkürler güzel dost..

Tazekahve dedi ki...

Huzur,tatlı bir lahzası dünyaya bedel kuşatıcı his...Dostların selamlaşması gibi...Sanırım 100. izleyicin oldum :) Bloğunu ve seni sevdim,huzur verici benim için bu başlangıç ta hem de :) Sevgiler ...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@Kelebğin Katibesi;
canımm çok çok teşekkür ediyorum,yine güzel cümlelerinle süslemişsin Hayat GüzeldiR'i;)
öyle bakman,öyle görmen benim için çok büyük mutluluk her zaman,bilesin;)
Huzur daim olsun inşallah cümlemizde..
güzel dostum şükran ve minnet benden;) sevgiler..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@ Taze kahve;
Hoşgeldiniz öncelikle 100. misafirim olarak;)
Blogumu şereflendirdiniz.)
Bu başlangıç size 'bir tatlı huzur' olduysa ne mutlu ki bana:))
İşte huzur! benim için de bu:)

güzel kelamınız için sağolunuz;)
Sevgiler benden..

arkashx dedi ki...

''Çocukluğumuzdan konuşmak:) Zamanı konserveleyebilmenin mutluluğu..''ne gzüel ne güzel bir cümle!!
çocukluğa ve geçmişe dair yazılara ayrı bir ruh katıyorsun sevgili dostum... profilinde yazdığın gibi demode gönüllü olunca böyle oluyor sanıyorum:)yazında bir koku var patrdon aslında bir çok koku..kurabiye tarçın çiçekler kahve mum kitap zencefil oya yazma yağmur toprak vs..hepsinin bileşkesi ise huzurun kokusu.. sayende doyasıya çektim içine..hep huzur içinde ol sevgili dost.

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:))çok çok sağolasın dostum!.)
sanıyorum evet; demode gönüllü olunca böyle oluyor:P
gidip geliyorum,hatırlamıyorum da o konserveyi her açtığımda tekrar tekrar yaşıyorum:)
ne mutlu bu halini görebiliyorsanız siz de, daha ne istenir ki,yaşarken kıyısından da yaşatabiliyorsam;)

Hepimiz ,hepimiiiz huzurun ortasına kurulalım inşallah dostum;)
huzur olsun aldığımız nefesimiz..

..Saadet ! dedi ki...

kalbinden başka yere sığmaz mı o serçeler?kanatlarından dökülen tüy gibi sözcükler..ahh Nisan..
çise çise düştü huzurun huzruma,keyiflerime keyif ekledim okudukça
niye sustunki şimdi.bilmezmisin uzattıkça satırları uzanası gelir gözlerin
;)

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

Canım Nisanım,insan herkesi kendi gibi sanırmış,Beyaz lale senin gibi yazamaz ,huzurun resmini çizemez ki..hele seninki gibi tadı damakta kalan enfes bir yazı haline hiç getiremez,bu garip anca güzel kelamları alıntı yapar:)seni kırmamak adına ilk denememi yapıyım ,bi şeyler yazmıya çalışıyım inş ...
Huzur elimde çay günün yorgunluğuyla bu yazıyı okumak oldu ,inan..
Baharla taçlansın ömrün,
yüreğine bereket..
selam sevgi ve dua ile...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@ Canım Saadet, nasıl güzel satırlar bunlar.)
bu huzurun kelimelere uzanışına vesile senin ellerin unutma bir de bunun için huzur çek derin derin.)

kendi gibi aydınlık bir kelimeden ancak böyle güneşli bir yazı çıkardı, ki bu yazının eksiği çok..

o yüzden kapısını açık bıraktım ya sizlerin o enfes cümleleri uzatsın bakışların görebildiğini diye;)
ve senin evinde şuanda görüyorum ki nasıl aydınlık bir gün duruyor;)
tekrar sağolasın sen emi;)
şimdi o aydınlığı okumaya uğruyorum;)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@ Beyaz Lale'm, sen senin gibi yaz, yaz ki biz de görelim o güzel bakan yüreğin aydınlığını..

oysa öyle samimi, öyle güzel cümleler deviriyorsun ki buraya,bence insan kendi kelamından habersiz duruyor da ondan göremiyor kendisindekini;)
İnan bana, blogunda o güzel kelamları alıntı yapan göz güzel görmeseydi hiç paylaşabilir miydi;)

kendine haksızlık etme lütfen,bak nasıl ferah bir cümle kurmuşsun huzurdan seslenirken,sen yaz emin ol çok güzel satırlar çıkacak;)
kısalığı uzunluğu önemli değil sana huzur versin yeter, biz de o huzuru göreceğiz eminim;)

baharla taçlansın cümlemizin ömrü, senin de hepimizin yüreğine bereket olsun inşallah;)
sevgilerimle;)

... dedi ki...

Mimi unutmadım, ilk fırsatımda cevaplayacağım. Cevaplamadım diye haber vermek istedim :).

Emine dedi ki...

öncelikle selamlar..
bloglar arası yolculuğa yeni başlamış biri olarak beyaz lalenin huzur yazısından geldim blogunuza..
Huzur böyle güzel, böyle özgün bir o kadar da benzer duygularla ve sözcüklerle anlatılır..
çoooook beğendim ifade şeklinizi..ve çabucak bir yazı daha seçtim..bu kadar beğenmekte haklı olduğumu anladım ki az sonra o yazıya da yorum yapıcam..daha fazla uzatmayayım..çünkü sizi okumak için zamana ihtiyacım var..
gönül dolusu tebrikler...
sevgiler...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

İnceliğiniz için teşekkür ederim.)
tabii ki ne zaman müsait olur, ne zaman dilerseniz..
ben de okumaktan büyük keyif alacağım.)
sağolunuz tekrar..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Sevgili EminE;
hoş geldiniz,çok mutlu ettiniz beni..
ne güzel cümleler bunlar..
güzel bakan, güzel görendir güzel olan..
yüreğiniz sağolsun emi;)
çok teşekkür ediyorum kelamlarınız ayrı ayrı benim için hep çok kıymetli bilesiniz..
tekrar hoş buyurdunuz.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter