Pazartesi, Ağustos 30

'Sana Gül Bahçesi Vadetmedim'..*

Sana GüL Bahçesi Vadetmedim..*
                                                                                                                                                                                             
(..)
"Pekala- siz soru sorun, ben de yanıt vereyim - bütün 'semptomlarımı' yok edip beni eve gönderin... Ne kalacak bana o zaman?" dedi.
Doktor sakin bir sesle "Hastalığının belirtilerinden vazgeçmek istemiyorsan, hiçbir şey anlatmazsın" dedi.
 Deborah'ın boynuna bir korku kemendi dolanıyordu. "Gel, otur. Hazır olana kadar hiçbir şeyden vazgeçmek zorunda değilsin. Böyle bir şeye hazır olduğunda da, kaybettiklerinin yerine koyabileceğin bir şeyler olacak."
...

"Adalet uygulanmıyorsa, namussuzluk örtbas ediliyorsa ve inançlarını koruyan insanlar acı çekiyorsa, sizin gerçekliğiniz ne işe yarıyor peki? Helene da Ellis konusunda verdiği sözü tuttu, ben de.Peki sizin gerçekliğiniz ne işe yarıyor?"

"Bak, dinle beni," dedi Furi. 
*"Sana hiçbir zaman gül bahçesi vadetmedim ben. Hiçbir zaman kusursuz bir adalet vadetmedim..."
...
"ve hiç bir zaman huzur ya da mutluluk vadetmedim. Sana ancak bunlarla savaşma özgürlüğüne kavuşmanda yardımcı olabilirim. Sana sunduğum tek gerçeklik savaşım. Ve sağlıklı olmak, gücünün yettiği kadarıyla, bu savaşımı kabul edip etmemekte özgür olmak demektir. Ben yalan şeyler vadetmem hiç. Kusursuz, güllük gülistanlık bir dünya masalı koca bir yalandır... üstelik böyle bir dünya çok can sıkıcı bir yer olur!"



*Sana Gül Bahçesi Vadetmedim- Joanne Greenberg

10 yorum:

Adsız dedi ki...

bu kitabı orta okulda okumuştum
çok etkilenmiştim
özellikle de doktorun deboraya söylediği son paragraftan.
zaten kitabın ismi de herşeyi özetliyor öyle değil mi..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

ben de ilk lise hazırlıkta tanışmıştım ingilizce hocalarımdan birinin tavsiyesi üzerine..
o zaman çok ağır gelmişti ancak yarısına kadar gelebildim(siz ortaokulda btirdiyseniz vallahi tebrikler;)),ağır gelmesi dilinin ağırlığından değil tabi siz de bilirsiniz; yaşanan semptomların anlatımı ve gerçekliği..
psikoloji ile hep ilgiliydim,çok severim ama çok üzerine gidince kendime uzun süre gelemediğimi gördüm:)
bu kitabı üniversitede baştan sona tekrar okudum..
çok etkileyicidir..
ve bir şizofrenin neler yaşayabileceğini çok güzel anlatır..

arkashx dedi ki...

üniv.de okumuştum bende..hayatıma değen kitaplardan biri..hatta öyleki deborahın romanda geçen o ruh dünyasını betimleyen isim 'kuyudaki koro' idi..üniv.de bir edebiyat dergisi çıkardık ve adını burdan almıştım..kuyudaki koro:)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

'kuyudaki koro' evet:)
bir edebiyat dergisi için çok hoş bir isim olmuş;)

hayata değen kitaplardan biri gerçekten öyle..o ince çizgiyi-usunu kaybetmekle us'lu kalmak arasındaki- geçmenin bu denli kolay olacağını görmek korkutucu olduğu kadar temkin vericiydi 2.okuyuşumda..
gidip gelmek gibiydi..

kucuksurat dedi ki...

Kaç defa kitapçıda almakla almamak arasında gittim geldim,hep sonraya bıraktım yerine başka şeyler alarak..
Ama şu an yazınızı ve yorumları okuduktan sonra elimdekiler bitmez evet bu kitabı istiyorum:)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:) bence kitaplıkta bulunmalı;)evet

Sabahattin Gencal dedi ki...

"Farkında Olduğum Kadar Zenginim." başlıkı yazınız "Bloglardan Seçmelerde yayınlandı. Hayırlı günler dileğiyle.

piktobet dedi ki...

şu kitabı da okuyamadım gitti. veronika'yı bile okumuşken üstelik. neyse, ekimde artık belki.

zeynep dedi ki...

bu kitabı okumayı çok istiyorum çok sevdiğim bi hocamın önerisi ama bi türlü elime geçmiyo mutlaka okumak isterim

Adsız dedi ki...

kitap kaç sayfaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter