Pazar, Ağustos 29

Motorlu Taşıtlara Allerjim Var..

       


Bugün bana yine neredeyse araba çarpıyordu..ne zaman dışarı çıksam bir dejavu yaşıyorum zaten!.
neden mi çarpıyordu çünkü yolun ortasından yürüyordum..!
yolun ortasından neden yürüyordum çünkü kaldırımlar araba dolu!
yollar da vızır vızır araba dolu!
ve biz aksiyon filmlerindeki gibi arabaların üzerinden atlaya zıplaya koşamadıkça da her an çiğnenme tehlikesi altındayız!


öyle böyle sinir olmuyorum! yani şeytan diyor al eline anahtarı yol boyu çiz geç!
mahallede de sağolsun her evin neredeyse en az 2 arabası olduğu için ve bu iki arabada sabahın erken saatlerinden her gün yollara düşemediği için kaldırımlara kadar çıktılar!
koyacak yer yok ne diye alıyorsunuz anlamam ki!
bizim bir tane arabamız var onu bile yer bulamayız diye yerinden etmiyoruz!başımıza bela sonra!


buna rağmen millet arabadan inmiyor!
yani hayret bişey bi etrafa bakın amaçsızca otomobil altında turlayıp duranlar vardır.
bunların çoğu gençlik çağındaki erkeklerden oluşur.
müziği son ses açarlar, sol kol camın dışında bazen çok hızlı bazen ağır ağır yol alıp yanlarından gelip geçen kızları bu şekilde etkileyeceklerini düşünürler.!
bu fikre nasıl kapıldıklarını da hala anlamış değilim doğrusu!


ayrıca krizde olduğu söylenen ükemiz insanlarının- özellikle de bu durumdan en çok şikayet eden kesimin -bakkala bile arabayla gitmeleri dikkat çekici!
benzini bahçesinden çıkmamış ya da arabası güneş enerjisiyle falan çalışmıyorsa tabi!


benzin parasını geçtik,yer sorununu da ;ya o sinir krizi yaşatan trafiğe çıkmak hangi aklın karıdır!
düşünsenize psikopat sürücülerle dolu ortalık!
adam bir elinde telefon ötekinde sigara,direksiyon kendi halinde yol buluyor!
bu arada hız da almış başını gitmiş!


sonra sollama vardır ya örneğin bizde sağlama vaar, sonra aniden önüne geçip zank diye fren yapma var!bunların bir kısmında da fren lambası yanmaz!!
sonra da arkadan çarpan suçlu olur!
efendime söyleyim ;adam sağ şeride geçmiş tıngır mıngır giderken sol şeritte rallye başlar!


yoldan yaya geçiyordur; normalde yavaşlayıp frene basması gereken sürücü kornaya basıp hızlanır!


2 yıllık ehliyetim var toplasan 10 kez trafiğe çıkmışlığım yoktur belki, çok gerekecek de ancak o zaman..


erkek şoförlerin bayan sürücülere olan saygısı malum..


trafiktesiniz ya illa sizi sıkıştırmak, zor durumda bırakmak için beklemede olan deli gibi trafikte arananlar vardır mesela.!
sağınızdan girer yandan geçerken sırıtır,yolda artistik pozlar sergilermişcesine  habire manevralar yapar, ani frenler falan!
yani altındaki tır olacak süreceksin üstüne!!
ama insanı gerçekten bu duruma getiriyorlar.
erkekler kadar araba meraklısı olmadığımız, imini cimini bilmediğimiz doğru genel olarak -biz taşıtları sadece araç olarak kullanıyoruz- ama onların da trafik kurallarına biz kadar uymadan bayan sürücülerle uğraşıp durdukları da ayrı bir gerçek!


trafik ışıkları bizim için ne ifade eder mesela?
bir kere sarı ışığın ne olduğundan kimsenin haberi yok!
sarı yandı mı arkadaki arabalar çok acil bir yere yetişeceklermiş gibi durmadan kornaya basarlar bir sinir bir stres,ama yeşil yanmadı!
yok sarı ışık onlara göre 'geç'!
direksiyon hocamdan öğrenmiştim aslında az buçuk bunu.
hani saniye ayarlı otomatik ışıklar var ya 5 saniye kala "bas gaza git derdi!"
ya ama derdim" önümdeki yürümüyor daha sarı ışık yanıyor!"
"yok sen bas gaza"!


 ve kırmızı ışıkta her zaman dur değildir! bizim için en azından.
onun anlamı da "dursan iyi olur ama sen bilirsin tabi" falandır..
yoksa millet "yol boş geçerim ışığa mı sorucam "der gibi niye geçsin!


bir de park yasağı olan yerlere dikkat edin "buraya park edilmez" yazar ama arabalar çift sıra park etmiştir!
dönülmez denen her yerden dönülebilir!
bazılarının göbekten dönme alışkanlığı bile yoktur!



ama her zaman bu kadar canavarca da değilizdir mesela bir istisna var ki " arka kapı açık kalmış" ikazı!
yani trafik kazasından her yıl binlerce insanı kaybettiğimiz ülkemizde hala trafik kurallarını takmayan insanlar nasıl bir hassaslıksa artık öndeki aracın arka kapısı açıksa illa hayatını tehlikeye atar yine de o araca bunu bildirene kadar çabalar!

yanii durum ne olursa olsun ben ortalıklarda dolanan arabalara gıcık oluyorum yaw!
sadece toplu taşıma araçlarıyla, taksiler olsa mesela..
sonra insanlar bisiklete daha fazla rağbet etse hem spor yapar hem açık hava oooh mis gibii..
bisiklete binmek gibisi var mı yahu!
hangi araç size o hissi yaşatıyor?

ne anlıyorlar araba kullanmaktan hala anlayamıyorum..
(belki çocukluklarında daha bebekken sürücü koltuğuna oturtulup özendirilme hissinden..)

bayılıyorum araç olarak genelde bisiklet kullanan insanlara,o insanların yaşadığı şehirlere ülkelere..

bisiklete binin, faytona binin, ata binin ama artık motorlu taşıtlardan kopun noluuur!!
çok acil bir işi olan binsin taksiye metroya falan..

terör bile bizimle uğraşmayı bırakabilir!kendi kendimize yeterince telef olduğumuzdan!
...
pencereden dışarı bakıyorum..egzosu patlamış bir araba geçiyor sokaktan!
kafamı gökyüzüne kaldırıp sadece diliyorum..


-Ebr-i Nisan-

5 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Benimde alerjim var özellikle ben çok iyi kullanırım havasındaki beylere gereksiz yere par etmiş arabalara çok güzel yazmışsınız her kelimesine katılıyorum ....

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

evet malesef..teşekkür ediyorum

hoşgeldiniz;)

Seda Tolan dedi ki...

kesinlikle katılıyorum,fırsat bile vermiyorlar acamiliğimizi atmamıza.

çok güldüm ama çok güzel anlatmışsınız trafikte yaşadıklarımızı,tebrikler:)

arkashx dedi ki...

yine uçarak gelen eğlenceli bir yazı..akıp gitmiş zaten usunuzdan ve kalbinizden gözlerinizin önünden geçen manzaralardan nasıl geçip gitmişse bizede öyle yansıdı emin olun..erkeklerle ilgili bölümlerde birçok noktaya her ne kadar karşı olsamda böyle kıpır kıpır bir yazıya muhalif olacak gücü ne kendimde bulabilirim nede sık tartışılan benimse hiç umrumda olmayan bu konuyu ciddiye alıp cevap verebilrim..izlenimleriniz ve uslübunuz süperdi..zevkle okudum..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

teşekkür ederim ;) amaç zaten bu durumu biraz nükteli bir hale getirerek eğlenmekti benim için,okuyan arkadaşlarım içinde böyle olması beni her zaman mutlu eder;)
evet erkek sürücülerle ilgili genelleme yapmış olabilirim ama sanırım zıttıyla çok fazla karşılaşmadığımdandır bu:)
bu da centilmen sürücülerin olmadığı demek anlamına gelmiyor tabi çok şükür, onlarla daha sık karşılaşmayı diliyorum:))

ve ben hala şu kaldırımlardaki arabalardan yakınıyorum,bunun çözümlerini de düşünmeye başladım haydi hayırlısı:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter