Cumartesi, Ağustos 28

"Gel gel su çok güzeL" :)) -- izlenimler




Geçenlerde haberlerde izlemiştim İstanbul'un cayır cayır(onunla birlikte pek tabi tüm Türkiye'nin) yandığı evlerdeki sıcaklığın akşamları 37 dereceye çıktığı günlerdi..
e ramazan da geldi insanlar denize girip serinliyorlardı biraz kıyı bölgelerde, şimdi o da zor diyorduk ki o manzaraları gördüm:)
plajların bir kısmında insanlar denize giriyor..giriyor dediysek öyle dalma yüzme falan yok; görülmeye değerdi:)
herkes denizde ama ayakta ve yürüyorlar!:))
napsınlar ozon tabakasındaki deliğin büyümesine katkı sağlarken bunları pek düşünmemiştik hiçbirimiz !


az önce tatilde çektiğim fotoğraflara göz atıyordum,kalbimin camlarını açtım..
havalar az biraz serinledi serinlemesine de içimin de serinlediği görüntüleri alayım bir karşıma dedim..
malum anlatmıştım daha evvel az buçuk..
neyse derken plajda insan manzaralarına gözüm takıldı hayli..eskilere uzandım..çocukluğumdan bu yana gördüklerime,duyduklarıma..
girişte bahsettiğim manzara da bunların arasına sıkıştı bu arada:))


çok ilginç insanlardan ve tanımaya görülmeye değer insanlardan oluştuğumuzu idrak ettim bir kez daha:)


yabancı turistler nasıldır mesela gelirler plaja,bir denize girerler, çıkarlar bir güzel en yüksek faktör güneş kremini sürüp ellerine kitaplarını alır sessiz sessiz dalarlar kitaba..(bunu genelde ben de tercih ederim o ayrı :))
(bu arada kullandıkları güneş kremlerine özellikle dikkat etmişimdir bizim kullandıklarımızla aynı belki çoğunun ama bunlar istedikleri kadar güneşin altında yatsın hayatta kararmıyorlar,en fazla ıstakozcasına kızaranlarına rastlarsınız! ha biz de önce o evreye gireriz ama o yanığın üzerine yoğurt sürdüğümüzden midir nedir genelde ardından kararıveririz)
onlar öyle sessizler ya biz de bir o kadar sesli!                          
plajda etrafınıza bir bakın insanlar sürekli bağırarak konuşur bir kere.
denize giren sahil kenarında güneşlenenlere mutlaka girdikten sonra bas bas bağırarak söyleyecek bir şey bulur..kenardaki onu duymaz o da ona bağırır!
çoluk çocuk varsa zaten onlar sürekli cıvıl cıvıl bir halde neşe içinde bağrışıp koşuşup durur.
oturduğunuz yerden dinlerseniz deniz istediği kadar dalgalı olsun onu bastırmak boynumuzun borcudur!


insanlar uzanıp uyku modunda değilse amaçsızca önlerinden çok ilginç bir canlı geçmesini bekler gibi izlemededir!


bir de hiç anlayamadığım ve hep gülümsememe sebep bir durum vardır ki buna her yerde rastlanır; güneşin altına amaçsızca yatıp koltuk altına kadar yanmayı başarabilecek pozisyonlara giren insanlar!


hayır ne olur sanki her yanın kararmasa "bu benim doğal rengim" mi diyeceksin!
yoksa "D vitamini sentezliyorum ne var bunda" mı!


bir çocukken denemişimdir yanmak için uğraşmayı. o da o zamanlar sık görüşülen bir takım hısımın dönüşte " aa bu nasıl tatile gitmek ayol hiç yanmamışsın!" demelerine gıcık olmamdandı..
illa onları inandırmak derdine düşmüştüm işte çocukluk!
ama sonradan gördüm ki ben istediğim kadar kararayım bunlar o cümleyi dillerine pelesenk etmiş!
o gün bugündür böyle saçma bir çabaya bir daha girmedim tabi:P


neyse ne diyorduk evet bir de şey vardır denize girerken hava ne kadar sıcak olursa olsun suya girerken bir üşüme, titreme "ay çok soğukmuş beh" diye üzerine sular sürerek alışmaya çalışma durumu..
uzaktan bakan sanki buzullara dalıyor sanır!
hani az önce yanıyordun sıcaktan ,e serinlesene dal git kardeşim bu ne canım aaa!


sonra denize giren kıyıdakine bağırır " gel, geeel su çok güzel" vardır mesela.
- sana göre güzel de bakalım bana göre nasıl!?
ya da" ayy pek tuzluymuş bu deniz ayol, ege tarafına mı gitseydik"..
-çözelti misiniz ! "ay tüh tüh su kaybedip büzülücem görüyo musun"diye düşünüyor olamazsınız ya:P
veyahut kıyıdan yavaştan gelene ilerdeki bağırır "gel bak valla burası boy" diye yemin billah eder..
- tabi canım zaten aynı boydayız!                                                                           
bu cümleleri de çok duyarsınız:))


sonra bir bakmışsınız çocuğun biri durmadan bağırıyor "anneeeeeee çok çişim geldiiiiii" -ki bu çocuklar genelde erkek olur!
annesi de büyük ihtimal önemli bir işle uğraşıyor olduğundan -  ya uyumaya az kalmıştır uzandığı yerden ya da yanında hısım akraba varsa konuşmaya dalmıştır- "patlamaaa oğlum git denize işe! " benzeri cevap verir..
ya da gider yardım eder çocuk yine gidip o denize işer!


ve biz bu gibi durumları gördüğümüz halde -artık deniz suyunun mikrop kırıcı özellikte olduğunu mu düşünüyoruz, antibiyotik rolü taşıdığını mı bilmem- gülümser en fazla bir iki homurdanıp o denize yine de gireriz..
çocuk alenen yaptığından en fazla rahatsız olunur yoksa göz görmeyince gönül katlanır!


tuhaf gibi görünür, bazen sizi sinir eder, çokça gülümsetir..ama tatil her akla geldiğinde insanın içini hareketlendirir;)


sanıyorum yaptığım tatil bana kısa geldi..
ben yine gitmek istiyorum..
aslında gitmekten de öte bu sefer yerleşmek!..


Aklıma yerleştirdiğim gibi bir gün Ege'de küçük ve şirin bir tatil kasabasına yerleşmek..
ve kalbimde aklımda ayakta duran bütün endişeleri de cevaplarıyla yerleştirmek..

-Ebr-i Nisan-

6 yorum:

arkashx dedi ki...

bu sayfaya grince heyecenlanıyorum..biliyorum çünkü beni yeni birşeylerin beklediğini..:))allahım ne yaptınız sayın ebrinisan..aptal aptal pc başında sırıtyorum..sonra şöle bi ıhhhhım yapıp döndüm yeniden ciddiyete ..lakin yazı öyle eğlenceli ki kısa zaman sonra gene aynıyım..bazı yerlerde gerçekten koptum harikaydı..elinize yüreğinize sağlık...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:) ne mutlu bana, yazarken aklıma gelen görüntülere ben de gülüp duruyordum aslında tam olarak yansıttım mı bilmem ama gülümsetebildiysem buna sevindim;)

sinirlerim tepemdeyken etrafı izlemeye bayılırım izleyecek birşey yoksa fotoğraflar,kitaplar..ama illa ki nükte yaptıracak şeyler çıkar;)
bir arada kendi potlarımı falan yazayım diyorum ama benim durumum herkesten vahim blogger kaldırır mı bilmem:)
teşekkür ederim yorumunuz için tekrardan;)
sağlıcakla

Seda Tolan dedi ki...

çok eğlenceliydi gerçekten nasıl güldüm:)
bundan sonra tatilde daha bir gözlemleyici olucam kesin

bunlar gördüklerimiz ama siz de çok güzel anlatmışsınız sağolun :)
Allah da sizi güldürsün:)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Amiiin cümlemizi inşallah:))
tekrar sağolunuz;)

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

Birinci yorum +ikinci yorum=beyaz lalenin yorumu..:)
gülümsemelerdeyim,yanındakiler çok şanslı diye düşünüyorum,ve son duana yürekten amin diyorum,ege sahilinde huzurlu bir nisan ol,hatta mutlu günler geçirmiş bir sevimli ninecik ol inşaallah...Muhabbetle..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

=) Rabbim cümlemizi gülümsetsin her daim lalem..(:
amiiiin:) duan duam olsun, dumam duan olsun inşallah:)
huzur kapımızdan ayrılmasın..
sevgiyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter