Cuma, Ocak 28

Finding Neverland ( Düşler Ülkesi)

Finding Neverland


Bir hayli zaman geçmişti bir film koyup tadını çıkarmayalı sanırım..ve sana izlediklerimden daha önce hiç bahsetmedim öyle değil mi 'Hayat GüzeldiR'..
Artık paylaşımlarımız artıyor o vakit,) Dedim ya bu yıl yeni ve bambaşka bir yıl .)

2004 İngiltere/ABD ortak yapımı bu harika filmi izlemiş pek çok insan vardır eminim; benim de ikinci izleyişim, ama adam akıllı ikinci izleyişim..
Ve bir kez daha hayran kalıyorum, oyunculara , yönetmene, hikayeye..Peter Pan'a ve yazarına..

Herşey başarılı İskoç yazar J. M. Barrie (Johnny Depp)'nin yeni oyununun İngiliz sosyetesince beğenilmemesiyle başlıyor..Aynı şeyler üzerinde durmaktan sıkılan Barrie'nin yeni bir ilham perisine ihtiyacı var ve köpeğiyle parkta yaptığı yürüyüşlerden birinde dört çocuğuyla dul kalmış güzel bir anneye sahip Llewelyn Davies ailesiyle karşılaşıyor..
Sonrasında alıp götürüyor sizi film..
'Bir çocuğun gözünden dünyaya nasıl bakılır'a dönüyorsunuz..
Ya da 'erken olgunlaşmış bir çocuğun gözünden hayat nasıl görünür?' e..

zira "küçük oğlan gitti ,son 30 saniyede yetişkin biri oldun" diyor Barrie küçük oğlanın annesiyle ilgili kaygılarını dile getirdiği sırada..

Çocukluğunu yaşayamamış bir çocuğa çocukluğunu yaşatabilme çabalarıyla karşılaşıyorsunuz üzerine müthiş bir hayal gücü serpilmiş halde devam ederken film..
                                   .....
Neler canlandırabilirsiniz hayal gücünüzde?
Hayal gücünüz hayatınızın neresinde duruyor ya da??
Ve yahut onu hala yaşatıyor musunuz?
Yoksa masal kitaplarının arasında kurutulmuş bir papatyaya mı dönüştü çoktan?

Filmi izlerken düşünüyorum; benim hayal gücüme neler oldu, nerde şimdi diye?
İçim sızlıyor..aklıma gelmeyecek şeyler izliyorum çünkü..
Neden benim de aklıma gel/e/miyor diyorum..
Hiç olmayan birşeyler mesela..
Düşünsenize telefon ya da radyonun icadı gibi en basitinden..
Olmayacak şeyler düşünmek istiyorum,şuan olmayan şeyler..
Oysa hayal kurmayı severim ben..
Belki de evet masal kitaplarıma dönme vakti gelmiştir..(:




“Yeni doğan bir bebek ilk kez güldüğünde, gülüşü kırılıp bin parçaya bölünmüş ve hepsi zıplaya zıplaya etrafa dağılıp gitmiş. Periler böyle doğmuş işte..
Şimdiki çocuklar çok şey biliyor ve çok geçmeden perilere inanmaz oluyorlar. Ne zaman bir çocuk 'perilere inanmam' dese, bir yerlerde bir peri düşüp ölüverir..
Ve periler ölürken özür dilerler..”

Bu cümleleri kurabilmek bir beceri değil midir sizce de mesela?
Yoksa saçmalık mı diyorsunuz???Aaaa yapmayın lütfen..
Ona öyle çok ihtiyacımız var ki oysa..
Bir kafesin içinde yaşamak gibi aksi..
Hayal gücün olmadan etrafında gördüklerine daha muhteşem nasıl bakabilirsin?
Düşünsene bunca güzelliğin bir yaratıcısı var," nasıl da güzel yaratmış Rabbim, harkulade" demeden nasıl görebilirsin??
Böyle bir şey işte biraz,biraz da herkesin gördüğünden daha fazlasını, daha derinini,içini algılayabilme..

Etrafı gözünde canlandırabilirsin örneğin dilediğince..Dünyada yaşamak gibi cennetle cehennemi, görmek ya da görememek..

Filmde bir sahne vardı kısacık ama muhteşemdi bana göre..
Barrie karısıyla ayrı odalarda kalıyor,kadın normal bir odaya giriyor,Barrie ise bir hayal dünyasının içine adım atıyor..'Finding Neverland'e..
Filmin her yerinde ara ara dolan gözlerim sonuna geldiğinde ilk izlediğimde olduğu gibi tamamen boşalıyor..

Peter Pan 'ın oyuna dökülme öyküsünü anlatıyor kısacası Varolmayan Ülke(Düşler Ülkesi), film başlarken de dediği gibi gerçek bir olaydan esinlenilerek çekilmiş bir film bu..
7 dalda oscara aday gösterilmiş..
Yönetmeni yine muhteşem bir öyküsü olan Kite Runner(Uçurtma Avcısı)'ın da yönetmenliğini yapan Marc Forster.Müzikler harika..Görsel açıdan muhteşem; dingin, huzurlu,heyecanlı..

Velakin demem o ki bu güzel filmi izlemediyseniz ısrarla tavsiye diyorum,izlediyseniz yeniden izleyin..
Johnny Depp'in, Kate Winslet'ın ve hepsi birbirinden yetenekli çocukların harika oyunculuğunu görün..
Sanırım size de olacak aynı şey; gidip masal kitaplarına sarılacaksınız(:
Ve diyeceksiniz ki "hayır hayır, ömür boyu büyümemeliyim!"(:

-Ebr-i Nisan-

12 yorum:

arkashx dedi ki...

yeniden hoşgeldin demek geldi içimden sana:)içindkei coşkuyu ççok güzel ve çarpıcı anlatmışsın yine..içindkei çocuk ortalığı yıkıp geçmiş..şaşırarak şaşarak yalın bir bakışla görerek dünyayı bahşedilenleri sahip olduklarımızı ksıacık konukluğumuzdaki canlı yada cansız gerçek ya da hayali yol arkadaşlarımızı hatırlayarak yaşamak..çocukça bakabilmenin bilgeliğe ve üretkenliğe en yakın oluşnu ne gzüel ifade etmişsin...ilk fırsatta bulup izleyeceğim..mutluluğu ve yaşamın parıldayan renklerini sunmak sana çok yakışıyor .iyi ki varsın..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Hoşbulduk yeniden:)
Çok teşekkür ederim ne güzel bir mesaj bu.)
Yazıdan bunları yansıtabildiğime çok sevindim..

Her zaman böyle devam edebilsek yola keşke..'çağların bilgeliğini arayarak ama dünyaya bir çocuğun gözleriyle bakarak..'
her daim şaşırarak dünya üzerindeki tüm güzelliklere,yaratılmışlara..


ne güzel olurdu sadece güzelliklere şaşırabilmek..(.

Kesinlikle izlenmeli.)hatta Uçurtma Avcısı'nı da tavsiye ederim,hem filmini hem kitabını..
Onun hikayesi böyle değil ama en az bu kadar muhteşem!..

tekrar teşekkür ediyorum pozitif enerji yüklendim:)

kutlu melodi dedi ki...

Hala izleyemedim filmi :P
İkna kabiliyetim mi köreldi nedir ?:p
Ama senin film ve kitap konusundaki tercihlerin çok can alıcı.
Burnumun direği sızlıyor hala 'çizgili pijamalı çocuk'ta...
Ben aslında yeni yazı var mı diye bakmıştım :P
Bunları da söylemeden edemedim.
:)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:)
umarım artık izleyebilmişsin/iz/dir canım;)

evet o film de harikaydı.
vee yeni yazıı aslında olabilir:)
şu sıra en çok zaman eksik sanırım.
benden de eksik kalan bir taraf var tabi..
hayat, dünya, gözümden düştü bir ara ve gözüme yeniden girer mi bilmiyorum şı sıra.
gibi gibi:)
ne saçma diğmi şimdi yazdıklarım bile boş..yok olup gidecek..

onun gibi bir şey, ölüm var işte..

kutlu melodi dedi ki...

'Dünya eksik bir yerdir.'
(:
Yine de iz bırakma rüyamızı unutma derim ! (:

arkashx dedi ki...

filmi dün izledim..gerçekten çok severim 18.19. yy avrupasında geçen böyle filmleri..oyunculuğun senin de belirttğin gibi harika olduğu,dokunaklı umut veren hayata bakışımızı sorgulayan etkileyici bir yapım..tşkrler vesile olduğun için..düşler ülkesine ve perilere inanan arkashx oldum artık:)..uçurtma avcısı kitabını da aldım en kısa zamanda okumaya başlaycağım gene paylaşırım seninle..sağlıcakla..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@kutlu melodi'm, evet 'dünya eksik bir yer.' hele de aradığın şeyin yanlış olduğunu idrak ettiğinde..daha eksik..
ne aradığını ve nerde aradığını bilmeli insan önce sanırım yoksa ızdırabı büyük..

ve evet iz bırakma;)
'araf'tan sesleniyor gibiyim:) lakin hala hayattayım ya bana gerekeni,benden gerekeni yerine getirmem şart;)ve sana gerekeni, senden gerekeni yapman şart.)
biliyorum:)

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

@ arkashx; harika! beğenmene sevindim;)
'düşler ülkesine ve perilere inanan arkashx' olmana da sevindim.)
kalabalıklaşıyoruz ne mutlu:)

kesinlikle 'uçurtma avcısı'nı da çok seveceksin,daha hüzünlü ama içinde sakladığı umut paha biçilemez..
ve evet bittiğinde yorumunu duymak isterim mutlaka;) sağlıcakla..

... dedi ki...

Bridge to Terabithia - Terebithia Köprüsü

Hayal dünyası ve çocuklar ile ilgili güzel bir filmdir. İki çocuğun evlerinin arkasındaki ormanlıkta, kendilerine, devlerin efsanevi yaratıkların yaşadığı bir hayal dünyası kurarlar. Filmin üzerinde durduğu konu bu. İzlemenizi tavsiye ederim.

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Teşekkür ediyorum tavsiyeniz için, hemen not aldım bir köşeye, kısa sürede izlemeyi ümit ediyorum inşallah;)

ve Hoşgeldiniz;)

arkashx dedi ki...

uçurtma avcıısı için çok tşkr ederim..kitabı bu akşam bitirdm ve çok etkilendim..deyim yerindeyse yaktı beni..eyvallah saol dost..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

rica ederim..
etkisi fenadır çok..
insan pek çok gerçeğe çarpar,belki unuttuğu ya da tam olarak kavrayamadığı,'Taliban' gibi..
o muhteşem dostluk,hasan'ın kocaman yüreğinde taşıdığı..
ve o son..

diğer kitabı da güzeldir bu yazarın lakin bu kitabın ardından tavsiye edemiycem.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter