Perşembe, Ocak 27

'Firarperest'


Bir 'firarperest'in öyküsü bu..
Lakin içinde ne öykü var ne de kurgu..
Yeni bir roman olduğunu düşünüp alan pek çok insanın haricinde bir denemeler derlemesi olduğunu duyduğumda içimde oluşan heyecan çekti beni hemen kendine..
Ertesi gün gidip hemen bir adet edindim..
ve hiç yanılmadım; gönül rahatlığıyla söyleyebilirim..

Pinhan'ını,Aşk'ını, Bit Palas'ını bilirim..kurguları ayrı bir lezzettir..
Lakin ben Elif Şafak sohbetlerini de çok severim.
Onun o dingin, huzurlu, usul usul anlatışını..
Hayatı özümseyen, içindeki semavi öze doğru kimi zaman acemi, kimi zaman temkinli halde yürüyen, kendimden birkaç zaman daha büyük olan bir kız çocuğunun 'kendine gel'mesi' ni dillendirişini içimden tuhaf bir benimsemeyle karşılarım hep..öyle dinlerim..
ve şimdi bu kitabıyla yeniden o sohbetin içinde buldum kendimi..

İçinde kocamaan bir hayat var..
İnsan neyse,ben neysem ya da sen neysen, neyse içinden geçtiklerimiz,geride bıraktıklarımız, yürüdüklerimiz, durduklarımız,unuttuklarımız ve özlediklerimiz.. ve çoğunlukla şimdiki zamanın çekimindeki halimiz var..

Kapağını kaldırdığınızda sizi ilk 'daha mı anarşistti eskiden aşklar?' karşılıyor..
Düşünmeye, hak vermeye,bildiklerinizi dinlemeye başlıyorsunuz ilk andan..
Kimi zaman kalkıp size 'uzaktan sevmenin', özgürce sevmenin, hiç haberi olmadan sevmenin güzelliğini anlatıyor..
ve siz belki daha önce hiç sevmemiş olduğunuzu bile anlıyorsunuz..
şimdiki zamana vuruyorsunuz duygularınızı,sorguluyorsunuz ve belki şu an yaşadığınıza, hissettiğinize isim koyuyorsunuz..
'sevmek' diyorsunuz..gerçek bir sevmek..özgür,umarsız,haberli habersiz..kendince bir sevmek..
....

'Edep yahu edep' başlıklı bir yazısı vardı ki okumaya değer..

Sıklıkla kadınlardan bahseder..düz mantık insanlardan sonra..
Yazarlardan ve yazmaktan..
Melankolianımdan ve yalnızlıktan..yalnızlığı benzerlerinden ayırmaktan..
'bulanlardan ve 'arayanlardan'..

anlatır da anlatır..sanır ki kendisiyle sohbet eder..
oysa söylediklerinin çoğu payımıza düşer, hayatımızın tam da göbeğine..

dilimizin içindeki o tek kelimelik engin bir denizin anlamını karşılayan sözcükleri ballandırır,dillendirir ki bir de tadına doyulmaz..
farkına vardırır..sözcükleri yaşatır yeniden gözüne değen her hayatta..
ve der ki en son yine 'edep'..'edep yahu edep'..

..
gece vakti, ya da sabah ve yahut hangi vakit olursa, hafif nemli kaldırımlarda çıplak ayakla korkusuzca yürür gibi geçtim sokaklarından 'firarperest'..
içinde aynalar vardı..
gördüm kendimi..dünyayı..
ve yazarının da dediği gibi, anlatılanlar çoktan çıktı yazardan, bizim aitliğimize ulaştı..

-Ebr-i Nisan-


12 yorum:

arkashx dedi ki...

elif şafak ı hiç okumadım ancak kitapları hakkında bilgim vardı..bir önyargım var kendisine karşı..aşk kitabı hakkında okuduklarım popülerlik vs..derken bir türlü barışamdık..ama senin bu yazından sonra bu kitabı okuyacağım sanırım..tşkrler..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

'önyargı'..bunu ne çok insandan duydum..
bence Aşk'ı da okumalısın derim..
önyargılarını kırabilecek bir roman olsa olsa bu olur..
insan popülerlik için yazamaz bunları diyeceğine inanıyorum..insan hissetmeden, bilmeden bunları yazamaz diye hissedeceğine..

evet tavsiye ediyorum bu kitabı ama sen yine de önyargılarından soyun da oku derim.)seni memnun etmesi için;)

zira insan o yargıyla en çok kendisini duyuyor..

arkashx dedi ki...

şöyle söylim aslında o kitap hakkında bayağı eleştiri okudum tarihi gerçeklerle bağdaşmayan bazı nüanslar varmış ..biree okuyan arkadşlarım aşk ı beğenmedikleri söyleyince bende artık elif şafak bitti neredeyse:)aşkı artık okuyamam mümkün değil..zira okumuş kadar biliyrum:)ama elif şafak ı tanımak açısndan bu kitabı okuyabilirm..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

hmm..doğrudur tarihi gerçeklerle bağdaşmayan nüanslar vardır..ama kitap bir roman kurgudan ibaret..
ben içinde anlatılanı çok sevdim oysa..yazarın söylemek istedğini sevdim..
karşımıza çıkan insanlara dışardan gördüğümüz haliyle değerlendirme getirmemek gerektiğini hatırlattı bana yeniden ve güçlü bir şekilde..kim olduğu mühim olmadan ihtiyaç sahibi görünmese bile 'uzanan bir el' olabilmeyi..
tasavvufun o dingin, huzurlu teslimiyetini duydum derinde..
daha pek çok şey..

üzüldüm açıkcası, keşke bu kitap hakkında daha evvel güzel bir şeyler söyleyen de olsaymış.)

bu arada 'firarperest' hakkında da olumsuz eleştiriler var,özellikle roman zannedip kazara alanlar tarafından:)
onları kulak ardı et derim,hatta benim söylediklerimi de.)
ve okuduğunda bilmek isterim ne düşündüğünü;)
umarım güzel şeyler göreceksin içinde.)

kutlu melodi dedi ki...

Elif Şafak benim için de çok özel bir yazardır.Özellikle 'aşk'tan sonra...Yeni yeni kapılar açtı ömrüme...Altını tekrar tekrar çizip eksittiğim birebir benle örtüşen o kadar çok satır vardı ki.Yeni yeni anlamlar bulan benimle seninle :)Bir başka bakabildim sayesinde.Bir dönemde habertürkteki yazılarını takip ettim deneme tadında.Mahrem `i de güzeldi ama aşk bambaşka.
Firarperest`e gelince henüz bir tanışıklığımız yok ama beni bulur yakında eminim :Pp

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Köşe yazıları da güzel evet,deneme tadında..
ama onlarda bazen yazma zorunluluğundan çıkan cümleler seziyorum..
oysa kitaplarında daha özgür, sanırım en çok bu özgürlüğü seviyorum/z..(:

Firarperest seni de bulsun sevgili keşifdaşım.)) seveceksin.)

Kelebeğin Katibesi dedi ki...

ben blogunu yeni farkettim ve çok keyif aldım. firarperestide yeni okuyorum bitincede tekrar yazarım. görüşmek üzere...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Hoşgeldiniz 'Kelebeğin Katibesi'.)
ne mutlu; keyif aldığınız bir blog olduğunu duymak çok hoş;)

evet okuduğunuzda sizin de yorumunuzu öğrenmek isterim mutlaka;)
görüşmek ümidiyle..

Kelebeğin Katibesi dedi ki...

:)sewgımle

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

;)

kutlu melodi dedi ki...

Birkaç ay evvel buluştuk :D Şimdi biloğunu karıştırırken gözüm değdi ,selam etmeden geçmeyeyim bari :P

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:) iyi ettin kuzum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter