Pazar, Kasım 7

'Toplu Döküp Saçma Aracında' Bir Gün..


Caaanım blog!
Sence de benim toplu taşıma araçlarıyla bir sorunum var mı, yoksa bana mı öyle geliyor??
"Yok canım şakalaşıyorlar,takılıyorlar sana sadece mi" diyorsun yoksa"gerilim aksiyon da seversin sen" mi???
Hayatıma renk kattıkları kesin!..sonradan hatırladığımda krize girdiğim zamanlar da oluyor gülerken evet:)

Belki haklısın bugün olana da gülüyorum şu an:))
Hey yarabbim ya, pişmiş tavuk muyum neyim anlamadım ki:))

bak sana anlatayım..bugün dışardaydım.
eve dönerken belim fena halde ağrımaya başladı, "eve mesafede de birşey yok ama zorlama kendini atla şurdan bir otobüse çabucak git" dedim kendi kendime.
nitekim merkezdeki durağa doğru yol aldım,arıyorum hangisi bizim o tarafa gidiyor, hah buldum, bindim, yer buldum, oturdum hemen, ayakta duracak halim yok zaten!..
-lakin 'binmez olaydım" demiyo da değilim hani!-

neyse saati geldi kalktı..
şoför az biraz -belki çoktan da fazla- asabi bir amca sağolsun..
gelip geçene homurdanıyor!
yolcuları duraktan bir toplayışı var,döke saça!
bir baktım ters istikamete döndü,"al sana dolaşanına bindik mi"..diyorum içimden..
hemen eve gidecektim güya..ki arada 3-4 durak var en fazla..

neyse bu amca açtı sana bir arabesk fantazi müzik. tanımıyorum bile kim söylüyor,kim ki bu arkadaş,pek yanık yanık bağırıyordu..yani şu güzel havada olacak şey değil!..
gerçi halime cuk oturdu!.

müzik eşliğinde şoför amcanın önündeki araçlara ağız dolusu iyi dileklerde bulunmalarını, zart zart kornaya basmalarını, birden fren yapmalarını yaşıyoruz..
çalkalanıyoruz resmen!
garibim çocuğun biri arka taraftan bas bas bağırarark ağlıyor.
benim bel gitti zaten! bir o tarafa kayıyor bir bu tarafa,dişlerimi sıkmaktan kırmadığıma şükrettim doğrusu!

nereleri dolaşıyor bu bu kadar diye de söyleniyorum içimden..
sonra durağın birinden bir teyzeyi aldık..aldık dediysek tamamını değil yani!
kadıncağız zaten zor zar yürüyor, daha öteki bacağını atmadan hareket etti bizim amca!
sonra kapıyı kapatmış Allah'tan çünkü zavallı teyzem basamaklardan düştü!
tam kalkamaya yeltenirken yetiştiler kaldırdılar kadıncağızı o da söylenerek önde bir yere oturdu hemen(oturtuldu)..
şimdi gel de sinirlenme!
bizi nereye yetiştirdiğini artık kestiremediğim şoföre ben de çok iyi dileklerde bulunmak istedim ama ani bir frenle susturuldum sanki!
otobüsten fırlama tehlikesinden sonra herkes de homurtular arttı tabi!ama adam da tık yok. hiiç umru değiliz!
bu bizden birinin göreviymiş de ona zorla yaptırıyormuşuz gibi hissediyor insan !
ne diyim ki ben şimdi..

bu arada giderek evden uzaklaşıyoruz.
derken otobüste 3-5 kiş kaldık!hala evin olduğu tarafa dönen eden yok!
yolcu aldığı falan da yok!
"Allah'ım nerelere geldik"bilmiyorum da nereler buralar! tam "nereye gidiyor bu otobüs?, hani devlet hastanesine gidiyordu?" diye soracağım derkeen arta kalan yolcular da otobüsü terketti!
sonra şoför amca dönüp "abla sen nereye gidecen bundan sonrası son durak" demez mi!
evden daha fazla uzaklaşamazdım sanırım il sınırları içinde kalarak!
yani inanılır şey değil, belimin ağrısından ölüyorum resmen ve nerde olduğumu bilmiyorum ayrıca kocaman otobüsün içinde gayet asabi bir şoförle kalakaldım..
oturup avaz avaz ağlasam olurdu!!fevkalade olurdu hem de!

"ya" dedim "ben devlet hastanesinin o tarafa gidecektim, nereye geldik."
 "bugün cumartesi" dedi!
bugün cumartesi!!??
şimdi sorarım size Allah aşkına bu cümleden ne anladınız!?
nasıl bugün cumartesi?yani bu ne demek oluyor ki?
cumartesileri o tarafa giden araba yok anlamını taşıyor olması imkansız, çok komik olur.
acaba hastane diyince mi dedi hani muayene falan yapılmaz diye desek; e acil denen bi şey var.
ve ben tam acillik durumdayım!

dedim" e otobüsün tabelasında devlet hastanesi yazıyor ya??,siz kalkıp nereye geldiniz?"
"haaa biz o taraftan geliyoruz, o ondan.." dedi yaa!!!
Allah'ım sen bana sabır ver!..hiç böyle bir şey duydunuz mu !Allah aşkına, bu nasıl bir şeydir yahu!

"ne zamandan beri otobüslerin gideceği yer değil de geldiği yer yazıyor? nasıl gideceğim ben? böyle saçma birşey duymadım, off jetonum da bir taneydi zaten.." cümlelerini sıralarken artık gözlerim dolmuştu..yani ağladım ağlıycam..
hava kararmak üzere neredeyse, etrafta tarlamsı bir yerler var, ne taksi var ne bişey!
adam halime güldü "e bir sen karıştırmışsın " dedi "bak millet biliyor ki kimse kalmadı."

-millet de bir tuhaf!! demek ki millet bu otobüs nereden geliyor diye biniyor!
"nereden geldiği belli olmayan otobüse binmem ben ' der gibi..komedi resmen!
'ordan geldiğine göre şu tarafa gidiyordur' zihniyeti gelişmiş! ben de saf saf otobüs arıyorum üzerinde devlet hastanesi,bahçelievler falan yazan! bu haline alışmak uzun sürecek!-
en son ne zaman otobüse bindim bilmiyorum kendi şehrimde ve böyle saçma bir şey görmedim..!

 ilerde köşeyi dönünce boş boş bekleyen bir otobüs vardı..
bizim şöfor ona el kol işaretiyle bir hareketler yaptı.
"şu otobüse bin" dedi "o o tarafa gidiyor."
hiç gidecek gibi bir hali yoktu ama  başka bir çarem de yoktu.
"hemen kalkar değil mi, tamam sağolun" diyerek indim..
diğer otobüse bindin, "jetonum benim.." derken adam bir el işaretiyle susturdu.."birazdan kalkar" dedi.

birazdan kalktı..benim yanaklarımdan yaşlar süzülüyor-acıdan,sinirden,daha artık her nelerdense- şimdi gülümsesem de..

yürüyerek en fazla 10- 15 dakikalık yolu otobüsle bir buçuk saatte geldim, belki daha fazla!..

sakatlanmadan geldiğime şükrediyorum!.."daha da otobüse falan binmem, otobüs benim için bitmiştir!" diye de tövbeler ediyorum..

aslında sana anlatacak daha çok olay vardı blog; bindiğim şehirler arası otobüslerden birinin muavini yolcunun tekini dövmüştü mesela..o vardı,sonra dolmuşta üzerime oturan teyze falan..
falan falan falan.. ama ağrı kesicinin etkisi geçtiği için artık kalkmam gerektiği ima ediliyor.
artık bi daha ki sefere;) neyse dinledin ettin o kadar sağol!
hala şaka mı bunlar diyorsun?

e hadi öyle olsun;)
kal sağlıcakla .p

-Ebr-i Nisan-

3 yorum:

Seda Tolan dedi ki...

Şaka gibi gerçekten(:
çok çok geçmiş olsun.

gülümseten bir yazıydı yine(:

bu arada o tolu taşıma araçlarında daha neler neler oluyor malesef..

kalemine sağlık canım.

arkashx dedi ki...

çok geçmiş olsun:)sahiden sabrı zorlayıcı bir duurm..neyse yine de yekpare eve dönmüş olmak ta şükür sebebi sayılabilir...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

çok teşekkür ederim.)
kesinlikle.
şükür sebebi sayılabilir demeyelim bence kafamda 1 dk da oluşan milyonlarca senaryonun gerçekleşmemiş olması itibariyle eve dönmüş olmak milyonlarca şükür sebebidir diyelim:)

sevgili Seda Tolan; çok sağolun;)
gerçekten şaka gibi, kafamdaki senaryolardan birinde kamera falan arıyordum hatta ama bu denli gerçekçi olmasını bekleyemezdim.

artık o toplu taşıma araçlarında olanlarla ilgilenmek istemiyorum sanırım:)
yürüycem ben.şehirler arası bile gerekirse, bu şoför ve benzeriler trafikte olduğu sürece araç da kullanmam arkamdan onca lafın edildiğini duymadan hissedebilirim artık kesin!..gerek yok;)

sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter