Pazartesi, Ekim 4

EOHKS (Ebeveyn Olmaya Hak Kazanma Sınavı) (:


Akşam yemeğini yemişiz üzerimize çöken ağırlıkla oturma odasında oturuyorduk ki kapı çaldı..

Açtım bir baktım komşumuzun oğlu mustafa,elinde sallayıp durduğu kitap da matematik olsa gerek..
"soru soracaktım da " dedi..
"tabi mustafacım" dedim "geç içeri"..
kitabın sallanan halinden ve kitap sahibinin genel tavrını bildiğimden de 'sadece soruları çözdürmeye geldim,bana anlatmaya kalkıp da canımı daha fazla sıkmayın' edasını okumak fazla zeka istemeyen bir durumdu zaten..(hep böyle olmuştur da..)
neyse oturduk,önümüzde 5 adet problem var..
hmm şöyle bir baktım denklem kurmadan şu şekilde anlatırım diye kafamda kurmuşken, sevgili mustafa homurdanmaya başladı bile!
geleli daha 2 dk olmuş, çocukta: "öf çok sıkıldım, öffff ne kadar sıkıcı" sesleri yükselmeye başladı..!!
(öf diyor sıkıldım diyor yahu!!)
"o zaman çabucak anlatayım da seni de daha fazla sıkmayalım" dedim..
yani duyan da evinde otururken kolundan çekip "hadi sana ders anlatacağım" diye zorla benim getirdiğimi sanır!!

soruya bir türlü de dikkat kesilemedik ben uğraşıp duruyorum anlatmak için seninki :
"aa bu kaplumbağa ne zamandır yaşıyo?"
"benim dayımın oğlunun vardı böyle ortasından sıkınca içini çıkarmış sonra başka bi tane almışlar." !!gibi cümleler dizerken hem kurduğu cümlelerden hem de bunları anlatırken yüzüne oturan gevrek gülümsemeden gözlerim bi an dehşetten yerinden çıkacak sandım!!
bunlar çocuk mu gerçekten!!?! olmamış bu çocuklar!
(şimdiki çocuklar pek de çocuk gibi yetişmiyor görünüyor orası tamam da ben bu kadarına pess diyorum yani!!)
yok canım içine canavar şeytan bişiy kaçmış kesin!
peki o ailelere ne demeli!!
içini sıkmış çıkarmış yenisini almışlar!!ne için peki 'bakalım bu kaplumbağa da ne tepki verecek' mi?!' araştırılıyor.
ya da çocuk kesin psikopat( gerçi bu çocuğa normal denmez ki!) su kaplumbağalarının huzur veren özelliğiyle tedaviye çalışılıyor..!ne netice verdi acep!!?!
bu şekilde çocuğa ne aşılamaya çalışıyor bunlar !!
hiç bir şey aşılamaya çalışmadıkları belli, zaten görünüşe bakılırsa hiçbir konuda birşey aşılanmamış!

"o kuzenini ya da seni de böyle karnından sıkıp içini çıkarsak nasıl olur" demek geçiyor içimden..pek tabi içimden..bu cümleyi şu şekilde sesli hale getiriyorum:
"ama yazık, size aynı şeyi yaptıklarını düşünsene !"dedim.."hem ne kadar günah, hiçbir canlıya böyle eziyet edilmez, sonra Allah cezalandırır bizi" dedim..ama kim dinliyor ki başka bir konuya geçmişiz bile!..

"yaa bu grip salgınları ne zaman başlayacak?!" sorulu konu başlığı belirlendi..
(önümüzde hali hzırda duran sorulara ne vakit sıra gelecek acaba yoksa hiç mi diye geçti içimden..)
neden bu soru ;salgın olsun da tatil yapalım!
biz de çocukken beklerdik grip tatillerini ama insanlar grip olsun diye dualar ettiğimi hatırlamıyorum..
önce salgın olurdu sonra sınıf tek tek azalırdı biz tatil beklemeye ardından geçerdik..
"bu seneki gribin adı ne olacak" diye merak etmiş bir de mustafacık..
"çin astrolojisinden gittiğimizi düşünüyorum ne zamandır, en son at gribinde kalmıştık" dedim kendi kendime tabi olası bir ders kaynatma sorunuyla yüzyüze daha fazla kalmayalım diye!..
sinirlerim yavaş yavaş gerilimini artırırken sanıyorum yüzümün şekli de değişiyordu,artık daha despot bir şekilde "anlatıyorum dinleyeceksin, bunlar senin getiriğin sorular,ben seni zorla getirmediğime göre buraya"dedim..
"anlattın da biz mi dinlemedik" demez mi!!!
sanırım çıldırma noktası buna fazlasıyla yakın bir nokta sevgili blog,karşımdakinin çocuk! olduğunu unutup onu parçalamak üzereydim ki Allah tarafından sabrımın sınırı birazcık genişledi sanırım!
ve bu sıradaki bakışlarım artık nasıl bir hal aldıysa karşımdaki mustafa kurttan kuzuya dönüp sorularını dinledi hepsi bittikten sonra da teşekkür edip(hayret ki ne hayret artık) kolunun altında matematik kitabı evine doğru yola koyuldu..
Bu durumun da içimden "Allah'ım sen bana sabır şu çocuğa da biraz us ver" duasına yetişen Mevlamın yüzüme bakmasıyla netice bulduğuna yürekten inanıyorum..

Ve ülkemizde her konuda sınav geliştiren yöneticilere sesleniyorum!
Bir konuyu unutmuşsunuz ki; çocuk yapmak!
Eğitime katkı sağlamada en hassas nokta bu olmalı esasen.
Herkes çocuk yapmasın, sınavı geçelim öyle!!..(Ebeveyn Olmaya Hak Kazanma Sınavı)
bir de mümkünse bu sınavı Ösym yapmasın!:) ne'me lazım sorular çalınır falan, halimiz nice olur sonra:P
 
-Ebr-i Nisan-

6 yorum:

nilgün dedi ki...

Canım benim okurken hem güldüm hemde sana acıdım.Geçmiş olsun.EOHKS sınavı iyi bir fikir.Sevgiler......

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:) değil mi ama:)teşekkür ederim:P

işin espirisi bir yana gerçekten artık bir şeyler yapılmalı..
içim acıyor benim böyle çocukları gördükçe..ki mustafa o kadar masum kalır ki anlatılmayan başkalarının yanında..
yazık değil mi bu çocuklara..
aile eğer genel bir eğitim, terbiye, ahlak ve inanç kurallarını aşılamayacaksa bir çocuğa o aile ne işe yarar?
nedir ki aile,anne baba olmak nedir?
aşını ekmeğini vermek,üzerinde çatısı olan bir ev, cebine sıkıştırılan üç beş kuruşsa o zaman daha da derine inmeye zorluyor insanı bu durum..
bugün iyiyle kötünün bu denli birbirne girmesinin sebebini çocuklara bakarak anlamak o kadar kolay..
biz derinden sarsılmaya çalışılan bir toplum..her türlü medya maymunluğuya aile yapısı bozulmaya çalışılan..
bugün 'Türkiye İran mı olacak' başlığıyla(ki bu saçma sapan tartışma konularını bulan şahsı çok merak ediyorum!) uğraşanlar sanırım gerçekten konuşulması gerekenleri bugünün çocukları da yetişkin olunca görecekler..

tekrar teşekkür ediyorum sevgiler ..

arkashx dedi ki...

çok eğleneceli bir yazı..her nekadar sizi sıkıntıya sokmuşsada..bu manzarayı hergün yaşayan biri olarak sizi anlıyorum..bend ematematik öğretmeniyim zira..matematik çoğu çocuk hatta ülkemizdeki çoğu insan için en sıkıcı ve en başarılamaz bir ders olarak algılanmakta..düşünün artık biz matematikçilerin bu dersi sevdirmek çocujkların önyargılarını kırmak ve öğretebilmek adına neler çektiğimizi..tabi işimiz bu şikayett ettiğimden değil...geçenlerde bir öğrencim sorduğum soruya ki biraz zor bi soruydu ve sınıfta yapan olmadı uzun zmaan bekledikten sonra bızdık bir öğrencim hocam vallahi de billahi de bu sorunun cevabı yok siz bize yalan söylüysunuz bu sorunun cevabı yok siz biizi kandıryorsunuz ddedi..ve bunu öyle samimiyetle ve inanarak söylediki:)çocuk o kadar çok yol denemiş ki soryu çözmek için artık bulamayınca napsın:)yüreğinize sağlık tekrardan...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

:)gösterdiği emeğe saygı duydum doğrusu,işte ben böyle çocuklara bayılıyorum:)öğrenmeye açıklar,ellerinden geleni yapıyorlar olmadı mı söylediğiniz kadar da samimi bir dille belirtiyorlar bunu:)
ama hepsi bu kadar iştahla sarılmıyor kaleme,dediğiniz gibi hele de matematikse;)
Öğretmenliği mesleklerin en kutsalı olarak görmüşümdür hep..annemle babam da öğretmen olduklarından ne denli emek ve sabır isteyen bir meslek olduğunu çok çok iyi biliyorum;)ne kadar sevip yapmak istesem de sabrımı bu hususta hiçbir zaman yeterli bulamadım bu yüzden hep gıptayla bakarım bu mesleği gereğince yerine getiren sizin gibi öğretmenlere..
Allah sabrınızı her daim geniş kılsın inşallah;)ve öğrencileriniz kalemini hep iştahla alsın eline..

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

bence birçok insan anne baba olmayı hak etmiyor, çocuk yetiştirmek büyük sorumlululuk, paylaşım için teşekkürler, sevgilerimle...

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

yorumunuz için teşekkür ediyorum..hoşgeldiniz;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Counters
Free Web Counter